03 aug 2017

Mye å juble over i Førde

Det har vært en svært spennende dag i Førde, og mange av skytterne våre skapte store og gledelige øyeblikk med sine kjempeprestasjoner på arenaen.

Første aktivitet i dag var lagskyting. Her var Målselv Skytterlag kvalifisert, og det var spennende å følge lagkonkurransen for første gang i sin nåværende form. Viktoria Pleym Ribe hadde første etappe, og hun skjøt perfekt med 100 poeng. Even Berntsen skjøt som nummer to, og jammen klinket ikke han også til med 100 poeng! Klaus-Arne Olsen overtok stafettpinnen og fulgte godt opp med 95 poeng. Ankermannen Tor-Erik Fossli rodde det hele i land med 99 poeng! Målselv endte til slutt på en hederlig 11.plass, solid laginnsats må vi påstå!

Vi hadde også noen sprekinger som deltok i skogsløp med skyting. Best plassering her fikk Sveinung Kvamme, med andreplass i klasse V55. Sveinung rakk knapt å skifte før han skulle i ilden igjen, denne gangen i Normafinale. Sveinung var som kjent tittelforsvarer, etter at han vant Normapokalen i fjor. I finalen ble det 99 poeng, 340 poeng totalt ga en flott 9. plass i denne konkurransen.

Videre var det banefinaler i senior, Klaus-Arne Olsen skjøt 98 i finalen og 340 totalt, og veldig nært en LS-medalje.

Det var nok mange som ventet spent på at juniorfinalen skulle begynne. Først ut av våre var Rebekka Hakvåg. Hun skjøt 99 i finalen, 346 poeng totalt er bra på LS! I siste finalelag var det endelig Viktoria sin tur. Hun hadde nervene under kontroll, skjøt 100 i finalen med 8 innertiere, og fikk en kjempeflott fjerdeplass på selveste LS! Vi gratulerer Viktoria så mye med den imponerende bragden og LS ungdomsmedaljen!

Så var det duket for LS’ største høydepunkt, nemlig kongelaget. Tor-Erik var med for attende gang, noe som er en bragd i seg selv. Tor -Erik hadde 246 poeng fra innledende skyting, og de som hadde skutt før han hadde lagt såpass press at Tor-Erik måtte ha 10 sentrum for å ta ledelsen. Det er vanskelig å beskrive med få ord den vanvittige spenningen som var når han etter ni skudd hadde skutt bare sentrumtiere!! Dessverre glapp det siste skuddet ut i nieren, og dermed endte Tor-Erik til slutt på en 12.plass. Og det er selvsagt veldig respektabel plassering for en som betegner seg selv som «mosjonist» i skyttersammenheng! Vi gratulerer så mye med nok en topplassering på LS!
Veldig gledelig for DFS at vi for tredje gang i historien fikk en skytterdronning, vi gratulerer Kathrine Aannestad Lund med tittelen!

Det har vært fantastisk gøy å følge med på NRK, nett-tv og livestream og føle at man nesten er til stede i alt det gode og spennende sporten vår har å by på. Skyting er gøy!

Nå gjenstår bare en dag av årets LS, i morgen er det feltfinaler på programmet. Og Målselv har mange kvalifiserte til finalene, så det blir gøy å følge med!

20170803-231521.jpg

20170803-231541.jpg